اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

برنامه‌های پساکرونایی تا پایان تابستان روی نهاد خانواده متمرکز شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: دستگاه‌های اجرایی این استان موظف هستند تا پایان تابستان امسال نسبت به برنامه‌ریزی پساکرونا بر روی نهاد خانواده تمرکز کنند. ‍

برنامه‌های پساکرونایی تا پایان تابستان روی نهاد خانواده متمرکز شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مسؤول کمیتۀ بانوان ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: دستگاه‌های اجرایی این استان موظف هستند تا پایان تابستان امسال نسبت به برنامه‌ریزی پساکرونا بر روی نهاد خانواده تمرکز کنند.

صدیقه ربیعی در جلسه کمیته بانوان ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا افزود: افزایش تاب‌آوری خانواده‌ها مهم‌تر از جامعه است و لازم است که با رویکردهای تخصصی به توانمندی زنان و کودکان بپردازیم.

وی با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی کرد تا توجه به حوزه کودکان و زنان افزایش یابد، اظهار داشت: زنان به لحاظ نقش ویژه خود در خانواده می‌توانند با آموزش مناسب مفاهیم را به اعضای خانواده منتقل کنند و تجربه علمی ثابت کرده که بهترین گروه برای انتقال فرهنگ همین مادران هستند.

ربیعی تأکید کرد: نباید اقتصاد خانواده‌ها در پساکرونا مورد بی‌توجهی قرار گیرد و باید بازتوانی اقتصادی از سوی کمیته امداد و بهزیستی در دستور کار باشد تا به زنان سرپرست خانوار آسیبی وارد نشود.

این مسؤول بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی به همان میزان که در دوران پساکرونا اسناد بالادستی را پیگری می‌کنند، باید تا قبل از فرارسیدن مهرماه به حوزه زنان و کودکان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

ربیعی تصریح کرد: رفتارهایی که امروز در جامعه اتفاق می‌افتد کمی ریسک ابتلا به کرونا را افزایش داده و با توجه به شرایط زرد قزوین باید هشدارها را جدی گرفت، بر همین اساس نباید اجازه دهیم که در جامعه عادی پنداری رواج یابد و لازم است که حساسیت‌زایی با تمرکز روی زنان و خانواده پررنگ تر شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در خصوص مباحث آموزش و پرورش گفت: باید در کنار مسائل آموزشی به کودکان مسائل تربیتی و پرورشی را نیز دنبال کنیم و اجازه ندهیم کودکان از نکات اموزشی برای داشتن یک زندگی سالم مغفول بمانند.

ربیعی خاطرنشان کرد: افزایش آسیب‌های اجتماعی که از سوی بهزیستی در ایام کرونا اعلام شد، نشان می‌دهد که فرهنگ گفت‌وگو و گفتمان در خانواده‌ها ضعیف است و هنوز خیلی از خانواده‌ها نمی‌دانند در شرایط بحرانی چگونه کنار یکدیگر لحظات خوبی را فراهم سازند.

وی یادآور شد: فراموش نکنیم که همین ایام شیوع بیماری کرونا برخی از کودکان در خانواده‌ها به لحاظ تنش‌های بین اعضا و والدین بیشترین آسیب روحی و روانی را متحمل شدند که باید در راستای حفظ سلامت روانی انها و بازتوانی روحی و روانی خانواده‌ها اقدامات لازم را انجام داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول